Zgodnie z art. 2 ust. 3 oraz art. 5 ustawy z dnia 1 lipca 2011 roku o samorządzie pielęgniarek i położnych pielęgniarka/położna, która chce pracować na terenie danej Izby, musi się do niej uprzednio wpisać.
Wpis do rejestru dokonuje się na wniosek osoby zainteresowanej posiadającej prawo wykonywania zawodu. Osoby wpisane do rejestru z mocy prawa stają się członkami danej okręgowej izby pielęgniarek i położnych. Przynależność do samorządu jest obowiązkowa.
W celu uzyskania wpisu do okręgowej rejestru należy złożyć odpowiedni wniosek oraz załączyć następujące dokumenty:
- wniosek o wpis do rejestru WNIOSEK-O-WPIS-DO-OKRĘGOWEGO-REJESTRU
- zaświadczenie o prawie wykonywania zawodu;
- uchwała wykreślająca z rejestru OIPiP;
- arkusz aktualizacyjny ARKUSZ AKTUALIZACYJNY DANYCH OSOBOWYCH
Uchwały w sprawie wpisu do okręgowego rejestru podejmuje Okręgowa Rada lub Prezydium.